
Vi har inte slutat göra podd! Men vi fortsätter på en annan plats. Lyssna för att få veta mer! Och sök på "Livet på lätt svenska - patreon" för att fortsätta lyssna på oss. Vi ses!
Jan 27
16 min

Det här är sista avsnittet av Livet på lätt svenska - men vi fortsätter på Patreon! Vi pratar idag om vad vi har lärt oss om språk, Isabelle får svara på om hon läst hela Saras bok och Sara visar vad hon kan på luganda. Tack alla som har lyssnat - och följ med oss till Patreon om ni kan och vill!
Nov 4, 2025
34 min

Hur känns våra namn på olika språk? Är Sarah på engelska samma sak som Sara på svenska? Vi svarar också på en fråga om att förnya sig, och Isabelle berättar om en "stor" förändring.
Oct 28, 2025
23 min

Vad är skillnaden mellan ändra, växla och variera? Vi pratar också om när Isabelle flydde från ett språkläger - och om den enda meningen som Sara kan säga på franska.
Oct 21, 2025
14 min

Vad ska man tänka på i en jobbintervju? Och kommer AI att ta våra jobb? Vi ger våra bästa tips - och förklarar varför människor är som höns.
Oct 14, 2025
23 min

Vad är bra med att starta eget företag? Vad är moms, enskild firma och aktiebolag? Kan man vara frilans utan eget företag? Isabelle har många frågor. Sara har många (men inte alla) svar, i ett extra långt avsnitt om att starta eget företag.
Oct 7, 2025
37 min

En lyssnare har en fråga om Astrid Lindgrens grav. Vi pratar om begravning och om Vita Arkivet, där man kan skriva hur man vill ha sin egen begravning. Men också: Vad menar Astrid Lindgren med Mose lag?
Sep 30, 2025
20 min

Hur svarar man i telefon i Sverige? Vad betyder tjingeling? Och vad har Isabelle gjort fel varje gång hon pratat i telefon med en svensk? Ett avsnitt om telefonvett!
Sep 23, 2025
21 min

Vi är tillbaka efter sommaren! Isabelle har blivit klok, Sara har släppt en bok, och vi har också andra stora nyheter. Och en fråga från en lyssnare, som undrar hur man använder "peppar peppar". Välkomna till säsong 6!
Sep 16, 2025
28 min

Det är sommaravslutning! Vi sitter utomhus och sänder sista avsnittet för säsong 5, och svarar på två frågor: Vilken svensk mat gillar vi, och varför finns det två "kyrka" i busshållplatsen med namnet "Brännkyrka kyrka"? Trevlig sommar alla lyssnare!
Jun 17, 2025
25 min
Load more
