Nota Gembira
Nota Gembira
Insyirah Azhar
Sejenis podcast untuk aku 'catit' moment positif dan bahagia dalam menjadi better person. Bila kita aim jadi a better person everyday, literally all aspects in our life gonna be better.
Tenang 'pembuka' pintu keajaiban
Nak akses banyak keajaiban, belajar bertenang. Apa buktinya? Dengar sampai habis
May 20, 2024
25 min
Feel good productivity, mencari purpose of life
Adakah cara yang happy, healthy, feel good untuk jadi produktif? Itu soalan yang saya pernah tertanya. Itulah intro buku Feel Good Productivity yang Ali Abdaal tulis. Saja share intro je, belum habis baca haha. But good to know someone have similar question like me.
Mar 15, 2024
26 min
Breakthrough your obstacles to upgrade
Dunia ibarat game. Tuhan akan buat kita upgrade dari satu level ke level lain. Selagi tak lepas, selagi itulah kita akan diuji with the same obstacles until kita berjaya breakthrough.
Mar 15, 2024
13 min
Lagi lambat mula, lagi lambat dapat result
For every second kita bertangguh, bermalas-malasan, every second itu jugalah ada orang yang mulakan, tengah rajin. The clock is ticking. We are getting older from second to another second. Start now. Without commitment, you'll never start. Without consistency, you'll never finish
Aug 27, 2023
2 min
Kenapa orang kaya terus kaya?
Sometimes bila hidup kita tak capai the way we expect, kita tend to felt that the world is unfair tapi sebenarnya we didnt do our part enough. I reflect on kenapa orang kaya terus kaya? Dalam podcast ni lah jawapannya
Aug 25, 2023
2 min
Rasa tak layak dapat anything
Pernah tak rasa tak layak dapat anything? Due to a lot of flaws or anything. I ever felt the same way so I record this to encourage and remind myself
Jul 13, 2023
3 min
Takde masa lah nak buat
Share pengalaman personal yang selalu bagi alasan untuk tak buat apa yang patut buat untuk capai impian. Dalam ni ada nasihat yang saya nak cakap pada younger 20-an of me.
Jun 10, 2023
5 min
Kau bukan slow learner
"Kau ni slow learner la! Dah la lambat." - rasa kurang yakin diri bila asyik kena ayat macam ni. Faham, saya pun pernah lalui benda yang sama. Dalam podcast ni, saya share how someone change the words yang buat saya rasa lebih worth dan jadi fast learner. Hanya tukar perkataan je boleh ubah reality, boleh ubah how we feel, see about ourself. Kalau podcast ni bantu korang yang selalu kena ayat 'slow learner' rasa better, share podcast ni kepada orang lain untuk bantu dorang rasa better dan grow faster.
Jun 10, 2023
2 min
How word shape my reality?
1 Perkara yang ubah manusia adalah perkataan. Macam mana nak ubah reality kita sekarang? Ubahlah perkataan, realiti kita akan berubah.
Jun 10, 2023
3 min
Kau tak penat ke weyh complaint benda sama berulang kali?
Bebelan personal untuk orang yang yang suka complain benda sama tapi tak ubah apa-apa. Maaf kalau terasa >.<
Jun 10, 2023
2 min
Load more