
Idag ska barnen för första gången hälsa på i skolan. Det är spännande och pirrigt på samma gång!
Aug 16, 2013
6 min

Vad kommer vi att sakna mest? Även om det är spännande att börja i skolan, så finns det ju bra saker man lämnar bakom sig. Så tänker några av barnen på förskolan Äventyret i dagens program.
Aug 15, 2013
5 min

Barnen på förskolan Äventyret i Stockholm undrar och funderar: Vad gör man i skolan egentligen? Hur ser det ut? Varför måste man gå där?
Aug 14, 2013
5 min

George och Amanda går på förskolan Äventyret i Stockholm. De har tänkt mycket på hur det kommer att bli när de börjar i skolan på riktigt.
Aug 13, 2013
5 min

Tredje delen av boken "Fredda sju år". Fredda tycker om gåtor och djur. Hon ska snart börja i skolan vilket visar sig vara både roligt och svårt. Boken är skriven av Helena Dahlbäck och Sari Eliasson läser.
Aug 12, 2013
5 min

Andra delen av boken "Fredda sju år". Fredda tycker om gåtor och djur. Hon ska snart börja i skolan vilket visar sig vara både roligt och svårt. Boken är skriven av Helena Dahlbäck och Sari Eliasson läser.
Aug 12, 2013
5 min

Nora, Viggo och Enneas går på förskolan Äventyret i Stockholm. De kommer snart vara med om en stor förändring. De ska nämligen börja i skolan för allra första gången! Då ska de sitta i klassrum och gå ut på rast och äta i en matsal. Ja, det är mycket som är annorlunda när man blir skolbarn.Producent: Sari Eliasson. Exekutiv producent: Linda Belanner.
Aug 12, 2013
4 min

Femte och sista delen av boken "Fredda sju år". Fredda tycker om gåtor och djur. Hon ska snart börja i skolan vilket visar sig vara både roligt och svårt. Boken är skriven av Helena Dahlbäck och Sari Eliasson läser.
Aug 12, 2013
5 min

Första delen av boken "Fredda sju år". Fredda tycker om gåtor och djur. Hon ska snart börja i skolan vilket visar sig vara både roligt och svårt. Boken är skriven av Helena Dahlbäck och Sari Eliasson läser.
Aug 12, 2013
6 min

Fjärde delen av boken "Fredda sju år". Fredda tycker om gåtor och djur. Hon ska snart börja i skolan vilket visar sig vara både roligt och svårt. Boken är skriven av Helena Dahlbäck och Sari Eliasson läser.
Aug 12, 2013
5 min
